• המאמר הפותח את ליקוטי מוהר"ן – 3:

    {{report.count}}  {{report.countcommenttotal}} 
  • כתב - ISRAELY    
  • - תגיות:
  • המאמר הפותח את ליקוטי מוהר"ן – 3:

    למאמר מספר 1: https://www.patrioti.co.il/Article.aspx?guid=18fa13c2-740d-4a91-9882-b54b15393689)

    למאמר מספר 2: https://www.patrioti.co.il/Article.aspx?guid=a8daa3dc-2c3b-452f-9427-91342262d28e

    אני רוצה להתחיל לדבר על עניין הזיכרון של התורה והמצוות אבל לפני זה צריך הסבר קצר על מבנה המציאות. יש המון מה לומר על זה ואני לא יודע חלקיק מזה אבל יש כמה דברים בסיסיים ביותר שנחוצים להסבר המילים במאמר:

    המציאות בנויה מעשר ספירות או י-ה-ו-ה שמהווים מבנה שלם:

    קוצו של ה-י' היא ספירת הכתר

    ה-י' עצמה ספירת חכמה

    ה-ה' הראשונה היא ספירת הבינה

    ה-ו' הם שש הספירות חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד או בקיצורם חג"ת נה"י או בשמם זעיר אנפין ז"א

    וה-ה' האחרונה היא ספירת המלכות

    אין שום דבר במציאות החומרית או הרוחנית שלא מורכב מעשר ספירות, אחרת אנחנו לא תופסים אותו. תשע הספירות הראשונות נקראות אור (או ט"ר – ט' ספירות ראשונות) והם יורדות להשפיע על הספירה האחרונה – ספירת המלכות – שנקראת הכלי. בעולם האצילות לדוגמא  נקראת המלכות "כנסת ישראל" כי היא כונסת בתוכה את כל האורות שמשפיע לה בעלה, ז"א.

    אם אתם רואים משהו או מרגישים משהו סימן שתשעת הספירות הראשונות פגעו במלכות שלכם ואתם מזהים את התופעה, עד אז היא נסתרת מכם. נגיד שהגעתם לסופר וראיתם חלב ולקחתם אותו ביד - עד לרגע שראיתם אותו הוא לא היה קיים במציאות שלכם והיה נסתר מכם, הוא היה קיים רק בשורשים: הפרה נולדה, גדלה, אכלה במשך שנים, דשא צמח בשבילה, חלבו אותה, נהג משאית העביר את החלב למפעל, ארזו לכם אותו, הביאו לסופר ומישהו סידר על המדף. כל זה קרה ב-ט' ראשונות אבל לא הייתם מודעים להתרחשויות האלה בכלל ועד שזה לא הגיע למלכות לא הייתה קיימת עבורכם שום מציאות של החלב הזה.

    זו דוגמא גשמית מטופשת והיא רק באה כמשל, להבנה של מה זה ט' ראשונות ומלכות, אסור לנו לחשוב שבזה השגנו באמת את הספירות או לראות בהשתלשלויות שכאלה בעולם הגשמי את מה שהתורה מדברת עליו שהיא השגת ה' בלבד. העולם שלנו הוא מעין העתקה מהרוחניות וניתן רק להמשיל ממנו משלים להסבר. כרגע המלכות של רובנו ממתינה למפגש הראשון של ההשגה הרוחנית והשגת מבנה ראשון של ע"ס (עשר ספירות) וכל התורה עוסקת באיך להשיג  את זה ולזרז את זה. איך להשיג זיווג זו"ן – זעיר אנפין ונוקבא – כמו שאנו אומרים בכל התחלת תפילה: "לשם ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתה" – ייחוד הקב"ה שהוא פרצוף ז"א (זעיר אנפין) עם המלכות, שהיא השכינה.

    כשמשיגים עשר ספירות ראשונות (מניין בתפילה) משיגים למעשה את ההשגה הראשונה ברוחניות. אחר כך אפשר ללכת ולזכך את המלכות יותר ויותר ואז להעלות את כל המבנה הזה יותר ויותר גבוהה במעלה סולם העולמות. ככל שהמלכות הולכת ומזדככת המבנה של העשר ספירות עולה מעלה עד לא"ס (אין סוף) ששם גמר התיקון של המלכות.

    ישראל הם חלקים מיוחדים במלכות שמסוגלים על ידי איחוד ביניהם ואהבה ביניהם לבנות מבנים של עשר ספירות שמכילות בתוכם את האור או י-ה-ו-ה, לאף חלק אחר במלכות אין יכולת שכזו ולכן כולם תלויים בישראל שמצליחים להשיג את זה לצורך העברת האור למטה "אור לגויים", לשאר חלקי המלכות שלא מסוגלים. במידה וישראל נמנעים מלבצע את משימתם באהבת ישראל (תפילה במניין או לימוד תורה בחברותא) האור נמנע לא רק מהם אלא מכל שאר חלקי המלכות והם נוקמים חזרה באנטישמיות והשמדה. כי בשביל מה הם צריכים את החלק הזה שלא שייך בדיוק לעולם הזה אם הוא לא מבצע את תפקידו.

    במידה וישראל מבצעים את תפקידם הגויים וכל המציאות נרתמים דווקא לעזור להם "ולשאת אותם על הכתפיים לבית המקדש" או לעבוד עבורם – שמלאכתך תעשה בידי אחרים.

    כיום אנחנו עדים לזרם אדיר בנצרות שתורם לנו ודואג להעלות יהודים לארץ - אם לא נזדרז מצידנו לעשות צעד קטן לעבר גמר התיקון זה עלול להתהפך חס ושלום.

    לצערי יצא ארוך ולא הספקתי להתחיל את ההסבר על זיכרון ועל הכרם ונדחה את זה למאמר הבא.

    אנחנו כאמור מנסים להסביר את הפסקה הזאת:

    רבי שמעון בן יוחאי הבטיח שלא תישכח תורה מישראל על ידו, כמובא בדברי רבותינו זיכרונם לברכה כשנכנסו רבותינו לכרם ביבנה אמרו: עתידה תורה שתשכח מישראל. ואמר רבי שמעון בן יוחאי שלא תשכח, שנאמר: "כי לא תשכח מפי זרעו"

  • תגובות 

חזרה לראש הדף