• קלמן ליבסקינד חושף את הסיפור המזעזע על איך דחפו את שי ניתן בפרקליטות בעזרת טריקים מטורפים

    {{report.count}}  {{report.countcommenttotal}} 
  • כתב - ISRAELY    
  • - לכתבות נוספות אצלנו על:
  • קלמן ליבסקינד חושף את הסיפור המזעזע על איך דחפו את שי ניתן בפרקליטות בעזרת טריקים מטורפים

    הביקורת על הפרקליטות לא החלה היום. נכון, היא מתרחבת כל העת ומצטרפות אליה עוד ועוד קבוצות, אבל כבר עשרות שנים שמחנה הימין זועק שהעסק רקוב, וכבר עשרות שנים שהוא מוצג כסהרורי, כאויב שלטון החוק וכמי שמבקש להחריב כאן הכל. בלשון של ימינו: "ביביסט". לי, ברמה האישית, לא היה מעולם אמון בפרקליטות, כגוף. האם זה אומר שכל הפרקליטים אינם ראויים לאמון? ממש לא. אבל כלפי ארגון שמעולם לא ידע לקבל הערות, שמעולם לא נשאר חייב למבקריו ושדאג תמיד לצופף שורות ולהגן על כל תפוח רקוב, אין אלא לגלות חשדנות מתמדת.

    כששי ניצן נמצא בעמדת המטיף ואיש המינהל התקין, זה בדיוק הזמן להיזכר באופן שבו הוא מונה בבהילות, לפני שבע שנים, לתפקיד שנתפר במיוחד עבורו. ניצן ידע אז שאוטוטו נפתח הקרב על תפקיד פרקליט המדינה הבא וחיפש דרך להישאר במערכת, בנקודת זינוק שתהווה עבורו מקפצה טובה לתפקיד הבא. במשרד נרתמו לסייע ובנו במיוחד עבורו את משרת "המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים", תפקיד שלא מילא איש לפניו, וגם לא מילא איש אחריו. תפקיד שנולד ומת בדמותו ולמענו. וכדי שחלילה לא ייבחר בטעות לתפקיד החדש הזה מישהו אחר, שאיננו שי ניצן, עשו במשרד שמיניות באוויר כדי לכוון את המשרה אליו ורק אליו.

    ראשית היו צריכים להסביר למה התעורר במשרד צורך בתפקיד הזה, שלא היה עד אז. המשרה, כך נכתב בנייר שקיבלו חברי הממשלה, "נוצרה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, על מנת לסייע לו במגוון נושאים רגישים המגיעים לפתחו ונובעים מהמציאות הביטחונית, המדינית והבינלאומית המורכבת של מדינת ישראל". טוב, זה כמובן הסבר משכנע, שהרי עם "נושאים רגישים" ו"מציאות מורכבת" קשה להתווכח. עכשיו הייתה עוד בעיה. החלטת ממשלה קודמת קבעה שמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ימונה לשמונה שנים. ניצן לא היה צריך את התקופה הארוכה הזאת, וגם במשרד לא חשבו להשאיר את התקן היקר הזה של עובד בכיר, בעל משכורת גבוהה, חי וקיים, אחרי שניצן ילך הלאה. היועצת המשפטית של משרד המשפטים הסבירה, במסמך שחיברה, שלמרות החלטת הממשלה, המשרה תיקבע לשנתיים בלבד משום ש"מדובר בתפקיד חדש, אשר יש צורך לשוב ולבחון את נחיצותו והגדרתו בראי הניסיון שיצטבר".

    לאחר מכן עמדה בפני החברים עוד בעיה. הבעיה, בה"א הידיעה. במשרד לא התכוונו לערוך מכרז לתפקיד הזה, אלא שהחלטת ממשלה קודמת קבעה שניתן לבחור משנה ליועמ"ש בפטור ממכרז, "בתנאי שיקוים הליך מיוחד של ועדה לאיתור מועמדים". ועדת איתור כזאת הייתה רעיון רע. ומה יקרה אם יבואו מועמדים אחרים, כשהמשרד רוצה לתפור את המשרה לשי ניצן, ורק לו? ישבו חכמי משרד המשפטים עם אנשי נציבות שירות המדינה ומצאו פתרון גם לזה. בתקשי"ר, הסבירה היועמ"שית של משרד המשפטים, "קבועה אפשרות למילוי משרה פנויה בדרך של העברת עובד ממשרה אחרת באותו משרד, ובתנאי שמדובר בעובד באותה רמה ולא בדרך מכרז".במילים אחרות: קודם נייסד משרה שלא הייתה, אחר כך נמצא את הסעיף שמאפשר להסתפק בוועדת איתור במקום במכרז, ואז נאתר את הדרך שבה יהיה אפשרי לוותר גם על ועדת האיתור ולהסתפק בהעברת עובד מתוך המשרד - והנה הגענו אל שי ניצן. זה רק לשנתיים, הסבירה היועצת המשפטית בחוות הדעת המלומדת שלה, ולכן אפשר להסתפק בשלב הזה במינוי שהוא "העברה פנימית". למי שחושב שמדובר במעשיות מעולם הקונספירציה, הנה ההסבר שסיפק אז משרד המשפטים. "המשרד רואה חשיבות עליונה בשימור כוח האדם האיכותי שלו בתוך המערכת, וכך גם בעניינו של שי ניצן, הממתין לשיבוץ לתפקיד אשר יהלום את כישוריו". חד וחלק. ממתין לשיבוץ.

    לכתבה המלאה עם שאר השטויות של הפרקליטות:

    https://www.maariv.co.il/journalists/Article-732356?utm_source=mivzakimnet&utm_medium=xhtml&utm_campaign=mivzakimnet

  • תגובות 

חזרה לראש הדף