• עשר הספירות - חלק 3

    {{report.count}}  {{report.countcommenttotal}} 
  • כתב - ISRAELY    
  • - לכתבות נוספות אצלנו על:
  • עשר הספירות - חלק 3

    כמה מילים על הסיכומים:

    שמתי לב שרוב האנשים שקוראים כתבים של האר"י ומפרשיו לא מבינים את העברית והטקסט מעייף אותם למרות שלי זה נראה די מובן, וכשאני מסביר להם אותו קצת הם כן מבינים ומתחברים לחומר וכבר לא צריכים את התיווך שלי יותר. אבל אחרי שהם מבינים לבד הם מתנגדים פתאום לתיווך שלי והוא נראה להם טיפשי ומיותר ולא רוצים שאני יכתוב אותו לאחרים כי "הרי הטקסט מובן גם ככה".

    זה קורה בגלל נקודה חשובה שחייבים להבאיר: הטקטס שלי הוא לא תורה בשום פנים ואופן!! הדבר היחידי שהוא עושה זה לקרב לשכל האנושי שלנו את הטקסט של התורות כדי שיהיה לו יותר נעים ונוח כשהוא קורא אותו.

    מי שחושב שאם הוא ילמד רק את מה שאני כותב כאן הוא כבר יוצא ידי חובה ו"לומד תורה" אז ממש לא.. תורה זה אור ("תורה אור") - זה טקסט מיוחד שערוך בצורה שידועה לכותב אותו כך שאם תקרא אותו (אפילו בלי להבין) הוא יפעל מבפנים וישנה אותך. הוא לא נועד להבנה בשכל אנושי אלא להשפעה עליך כך שיקרב אתך לגמר התיקון ולהשגה (כולם ידעו אותי מגדלם ועד קטנם). ידוע שכותבי תורה התעכבו על כל אות וחשבו פעמים איך לכתוב דברים כי כל שינוי משנה השפעה על האדם - מפורסם הסיפור של בעל התניא שהתלבט חצי שנה ועיכב את פרסום התניא בגלל שלא ידע אם לשים ו' חיבור או שלא בטקסט.

    לכן אין לכם ברירה אלא ללכת לכתבים המקוריים וללמוד אותם איך שהם כתבו אותם ובשפה שלהם אם הכוונה שלכם זה לימוד תורה. הדבר היחידי שאני מנסה לעשות זה לקרב אותו לשכל האנושי כדי שלא תאבדו עניין ותברחו מהטקסט ולא תרדמו.


    לפרקים הקודמים (בלעדיהם הפרק הזה סתם יהיה תלוי לכם באויר):

    חלק 1 - https://www.patrioti.co.il/Article.aspx?guid=9ea463e0-bba8-4280-b490-e69ff7d5f0ed

    חלק 2 - https://www.patrioti.co.il/Article.aspx?guid=3adda325-cc67-4276-86f0-e3e7c31b30b1


    הפעם נמשיך עם בעל הסולם (שנקרא כך על שם פרוש הסולם שכתב לספר הזוהר) מתוך תלמוד עשר הספירות שלו:


    * לפני הצמצום היה רצון א"ס ממלא וסותם את כל החסרונות ואת כל המציאות

    * הרצון א"ס הוא אור פשוט - כזה שאין לנו בו שום הבחנות

    * שינויים ברוחניות הם תוספת צורה כאשר הצורה הקודמת לא משתנה ולא זזה ממקומה, שם אין חילוף ותמורה והעדר

    * לכן כשאומרים בטקסט של תורה שמשהו קרה בעבר והוא טרם הדבר עליו אנו מדברים הכוונה היא שהוא הסיבה שלו

    * כשאין חיסרון (כמו באין סוף שסתם כל חיסרון) אז אין מה לתקן ואין נברא שמרגיש קיים

    * בכל פרצוף ישנם ב' מיני אורות: אור חוכמה ואור חסדים

    * אור חוכמה הוא עצמות הפרצוף והחיות שלו

    * אור חסדים הוא אור שמלביש על אור חוכמה שבפרצוף ונקרא גם אויר או רוח

    * אור חוכמה לא יכול להתלבש בפרצוף בלי שיש אור חסדים שם

    * בקטנות יש רק אור חסדים שממתין שילבש בו אור חוכמה ונקרא אז "אויר ריקני"

    * השתוקקות של נאצל לקבל את שפעו מהעליון שלו היא כללות כל החומר שלו

    * נאצל מורכב מחומר ושפע, החומר זו ההשתוקקות לקבל את השפע, כל מה שמעבר לחומר הזה שנמצא בו ומרכיב אותו זה שפע מהעליון שמאציל אותו

    * החומר (ההשתוקקות) היא המודד את גדלותו ושיעור קומתו של כל נאצל וכל פרצוף וכל ספירה - כמה השתוקקות יש שם

    (מה שמראה לנו שכל מה שאנחנו יכולים וצריכים לעשות זה לפתח ולעבוד על ההשתוקקות - זה הכלי, ברגע שיש כלי האור מגיע ישר - הבעיה היחידה שלנו זה להבין מה הוא רוצה לתת ולמה להשתוקק (וזה כנראה לא כסף, כבוד, וכל שאר הדברים שבאופן ט-ב-ע-י אנחנו רוצים, אלא זה רצון אחר שאנחנו צריכים לפתח מעל לטבע)

    * ההשתוקקות היא זו שעושה את השיעורים והמידות בשפע העליון שהוא בלי שיעור ומידה

    * אמת המידה ברוחניות היא שכל אחד מקבל בדיוק כפי שיעור חשקו ורצונו לקבל ואין שום כפיה ברוחנות

    (ולכן לעולם אדם לא יגיע להשגה - קבלת אור - אם אין לו כלי - רצון לקבל את האור הזה - ורצון לכסף או כבוד או עוצמה הם רצונות טבעיים שמקבלים מלמעלה בלי שאתם טורחים לפתח אותם והם לא נחשבים ברוחניות בכלל ככלי ולא על זה מדובר בכלל כשאומרים שכשיש כלי ישר מגיע האור וצריך לפתח השתוקקות - יכולה להיות לכם השתוקקות לכסף או דברים גשמיים לעצמכם וכלום לא יקרה)

    * לכן רצון נקרא כלי (ונקרא גם תפילה, בקשה, מ"ן, השתוקקות)

    * במאציל אין רצון לקבל, שהרי ממי יקבל?

    * בחומר ההשתוקקות יש ד' מדרגות מקטנות ועד גדלות

    * גדלות הקבלה על שלמותה מצויה רק באין סוף מטרם בריאת העולמות (העלמות על האור)

    * רק על גדלות הקבלה המושלמת הזאת נעשה הצמצום

    * כשנתרוקנה מכל השפע שהיה לה מיחס האין סוף נשארה בבחינת "חלל פנוי"

  • תגובות 

חזרה לראש הדף