• עשר הספירות - חלק 2

    {{report.count}}  {{report.countcommenttotal}} 
  • כתב - ISRAELY    
  • - לכתבות נוספות אצלנו על:
  • עשר הספירות - חלק 2

    החוכמה הזאת בנויה כך שאם קוראים את זה פעם אחת זה לא תמיד נראה מובן, צריכים לחזור על הפרקים כל פעם מהתחלה כי פתאום פרט בפת"ח כ"ה מאיר משהו על פרט בפרק ב' ואז משנה לכם את כל ההבנה וכל התמונה של כל הפתחים ואתם קוראים אותם פתאום מתוך מדרגת הבנה חדשה, זה בנוי כמו אריגה ומסכת ואין דרך אחרת להבין את זה. גם אם אתם עוברים על משהו ונראה לכם בלתי מובן כרגע תמשיכו לקרוא ובמעברים הבאים זה כבר יתבאר בזכות פרטים מהפרקים העתידיים. זו הבעיה בחוכמה הזאת, שעד כמה שהרמח"ל ובעל הסולם ניסו לסדר את זה לפי סדר הגיוני ולוגי לשכל האנושי כמו שעושים בכל לימוד אחר, מהבסיס הקל לדברים הכבדים, זה לא כל כך אפשרי כאן.


    זה קישור לפרק הקודם:

    https://www.patrioti.co.il/Article.aspx?guid=9ea463e0-bba8-4280-b490-e69ff7d5f0ed


    נמשיך עם הקל"ח פתחי חוכמה של הרמח"ל (שדרך אגב נקרא כך כי יש בו קל"ח - 138 פתחים, פרקים, שדרכם הרמח"ל מסכם כמעט את כל חוכמת הקבלה מהתחלה ועד הסוף. זה נראה כאילו בעל הסולם התלבש על פריצת הדרך הזאת ובנה סביבו את תלמוד עשר הספירות שהוא הרבה יותר מפורט מהפתחים של הרמח"ל - אבל זו רק הרגשה שלי.. לא משהו שנתקלתי בו כתוב):


    * את רצון הא"ס אנחנו לא יכולים לראות, החידוש בספירות הוא שהם חלקי רצון הא"ס שניתנים לראייה (הא"ס הוא אור פשוט)

    * הנושא של כל חוכמת האמת הם הספירות

    * הספירות נתחדשו לצורך הבריאה

    * הספירות הם הארות (הארה זה התפשטות של אלוקות)

    * היכולת הזאת להראות לתחתונים שנמצאת בספירות הם אופציה, זה לא דבר מחוייב בהם

    * אור הספירות אינו דבר מחודש, מה שחדש זה יכולת גילוי הארתם, אור הספירות עצמו הוא קדמון. ישנו רצון נוסך שמתחבר אליהם ונותן להם להיראות ולהתגלות כלפי התחתונים מה שלפניהם לא היה.

    * כל ספירה היא מידה אחת של רצון הא"ס שברא איתם את העולמות ומנהיג אותם בעזרתם ורצה שתיהינה מודעות ומובנות






    * מידה היא חלק מהרצון, כוח אחד מכוחותיו - גילוי חיצוני שלו

    * בא"ס יש עוד הרבה כוחות מעבר לעשר ספירות שלא בחר לגלותם

    * הם הפכו לנגלות ע"י ששם להם סוף וגבול (מידות) ובכך הוציא אותם מהאין סוף לתחת הגבול

    * רק לעשרה האלה יש בכלל יחס לתחתונים בתוך העולמות כי הם נבראו והשתלשלו מהם

    * הספירות לא רק בראו את העולמות ובזה סיימו את תפקידם, הם גם מנהיגים אותם (הם ההנהגה) ומהווים את ההשגחה שלהם להביאם לגמר התיקון

    * בכל ספירה נקבע חוק מראה מיוחד שמייחד אותה ומבדיל אותה מהשאר

    * התגלות של הספירות לנביא באה יחד עם ההבנה מה המשמעות של המראה הזה

    * הספירות יכולות להאיר כלפי המקבל בהארה רבה או מועטה

    * בהם אין שום צורה ודמיון אבל הם נראות בדרך צורה ודמיון שמשתנה ותלויה בכלי של התופס

    * כשלעצמם הם רק התפשטות כוחות, מסתדרים בסדר מה שהם צריכים להסתדר (סדר השתלשלות והתלבשות)




    * אם הרואה רואה ספירות זה אור מועט, אם רואה פרצוף זה אור מרובה

    * אם הספירה נראית לרואה בהארה מועטת זוהי קטנות, ואם בהארה מרובה זוהי גדלות

    * הספירות מתראות לנביאים ולנשמות כמו מחשבות בנשמתו של אדם

    * הספירות הם כמו מחשבתו של הרצון העליון

    * הספירות פועלות רק פעולות שנצרכות כרגע כדי להביא לתכלית (לגמר התיקון) ולא עושות שום פעולות סתם ללא צורך

    * כל הפעולות של הספירות הם רק משלושה סוגים: חסד דין או רחמים או הרכבות של כל השלושה במינונים שונים

    * כאשר ההרכבה והאריגה הזו מתראות לנביאים או לנשמות היא נקראת מרכבה שהיא דמיון נבואי וצורה של כוחות פשוטים שלהם עצמם אין צורה

    * הרצון אין סוף מסתיר את עינייני מחשבתו העמוקה באותם משלים נבואיים

    * כשנביא רואה מראה וחיזיון הוא מבין שזה רק הדרך שבה הכוחות הפשוטים של הא"ס נגלים כלפיו ושהתמונה היא דמיונית והיא לא עצמית (חלק מהעצם - מהספירות) בנראה

    * מלכות היא יד הנביאים (ביד נביאים אדמה)

    * הספירות עצמם הם אריגה של כוחות מכל מיני סדרים שכל אחד שולט באותה הזמן ובאותה הדרך המוגבלת לו (הם עצמם כוחות בלתי מוגבלים אבל דרך ההתפשטות מגבילה אותם)

  • תגובות 

חזרה לראש הדף